HØRSHOLM: Hørsholm Kommune har siden 2017 sat fokus på at forbedre borgerens oplevelse i mødet med kommunen. Et ønske om at mindske kompleksiteten og styrke sammenhængen i indsatserne for en særlig gruppe af borgere ét sted i organisationen, viser sig at have en positiv effekt, lyder det fra kommunen.
En ny enhed 'Tværgående Borgerforløb' skulle stå for at styrke samarbejdet med de borgere, som modtager flere ydelser fra kommunen. En brugerundersøgelse fra foråret 2019 viser blandt andet, at 78 pct. af de adspurgte borgere i Tværgående Borgerforløb føler sig involveret, og at 55 pct. oplever tilfredshed med sammenhængen i indsatserne. Særligt borgere under 40 år oplever en positiv effekt.
Økonomisk tyder det også på, at den nye organisering er en succes. Sammenligner man udgifterne til den samme gruppe borgere i 2017 med 2019, er det lykkedes kommunen at spare 1,5 mio. kr.
Nyheder er værd at betale for
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.